چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک
نوشته شده توسط : soraya
وقتی شما تلویزیون پاناسونیک خود را خاموش یا روشن می‌کنید و یا در حالت استراحت Stand-by قرار می‌دهید، چراغ پاور آن به شکل چشمک ‌زن در می‌آید. به طور مثال وقتی با ریموت کنترل آن را خاموش می‌کنید، چراغ پاور آن چیزی در حدود 90 ثانیه چشمک‌زن خواهد بود تا فن‌های خنک کننده فعالیت خود را متوقف کنند. اما علت چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک به جز این مورد چه می‌تواند باشد؟
 
قیمت و خرید تلویزیون 65 اینچ 4K پاناسونیک GX536M | تلویزیون TH-65GX536M

علت چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک

اگر شما تلویزیونتان را خاموش یا روشن کرده اید یا آن را در حالت Stand By قرار داده اید، چشمک زدن چراغ پاور این دستگاه کاملا طبیعی است و اصلا لازم نیست که نگران باشید؛ اما اگر بدون اینکه تلویزیون خود را خاموش یا روشن کنید یا اینکه آن را در حالت استند بای قرار دهید، به صورت پی در پی و ناگهانی با مشکل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک مواجه شدید باید احتمال وجود یک مشکل سخت افزاری در این دستگاه دوست داشتنی را در نظر بگیرید.
البته چشمک زدن چراغ پاور در حالت های مختلف نشان دهنده بروز مشکلات متفاوت در تلویزیون است. برای مثال ممکن است چراغ پاور 3 بار چشمک بزند یا اینکه چراغ پاور به صورت پی در پی و ممتد چشمک می زند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چشمک زدن چراغ پاور در حالت های مختلف چه معنی دارد و به بروز چه مشکلی در تلویزیون اشاره می کند.

3 بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک اکثر اوقات 3 بار به صورت پی در پی اتفاق می افتد که می تواند دلایل متعددی داشته باشد. از به مشکل خوردن منبع تغذیه تلویزیون گرفته تا پنل و کابل های فلت داخلی دستگاه؛ البته تعمیرکاران حرفه ای نمایندگی تعمیرات تلویزیون پاناسونیک با بروز چنین مشکلی در تلویزیون پاناسونیک علاوه بر عیب یابی تمامی قطعات مذکور به عیب یابی خازن های منبع تغذیه و برد اصلی تلویزیون نیز می پردازند. با این وجود اگر چراغ پاور تلویزیون شما 3 بار به صورت پی در پی چشمک می زند با نمایندگی تلویزیون پاناسونیک تماس بگیرید تا تکنسین های این مرکز به منزل شما اعزام شده و به عیب یابی دقیق این دستگاه در محل بپردازند و مشکل آن را برطرف کنند.
خرید تلویزیون پاناسونیک مدل ES630M از بانه | قیمت ES630M در بانه

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چه دلایلی دارد؟

برای بسیاری از افراد که تلویزیون پاناسونیک دارند این مشکل پیش آمده است که در حال تماشای برنامه یا فیلم به طور کاملا ناگهانی تلویزیون خاموش می‌شود. خاموش شدن تلویزیون به طور ناگهانی خرابی تلویزیون پاناسونیک محسوب می‌شود که برای رفع آن باید قبل از هر گونه اقدامی اتصالات دقیق برق و دیگر اتصالات تلویزیون را کنترل کرد. نوسانات برق یکی از علت‌ها در این ایراد است  که باید آن را جدی بگیرید. در زمانی که تلویزیون با نوسانات بسیار پایین در حال کارکردن است کوچک‌ترین اختلالی در زمینه جریان برق تاثیرات مخربی روی تلویزیون جا می‌گذارد. علت اصلی این مشکل مربوط به جریان برق نامتناوب در سیستم تلویزیون است و از آن جایی که شما نمی‌توانید نوسانات برق را تحت کنترل خود قرار دهید بهتر است از محافظ سر راه برق تلویزیون استفاده کنید و هیچ وقت کابل برق تلویزیون را مستقیم وارد پریز برق نکنید.

عیب یابی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

پاناسونیک در عموم تلویزیون های خود از سیستم عیب یاب داخلی استفاده کرده و محدوده ایرادهای مختلف را با چشمک زدن چراغ جلوی دستگاه مشخص می کند. روش کارکرد این سیستم که شباهت زیادی به سیستم self check سونی دارد به این صورت است که در صورت ایجاد خرابی در هر یک از بردها و قطعات دستگاه سیستم عیب یاب دستگاه فعال شده و تلویزیون را خاموش می کند سپس چراغ جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن می کند. تعداد چشمک ها در یک ثابت زمانی ثابت است  و این سیکل با فواصل دو ثانیه ای تکرار می شود.
به بیان ساده تر وقتی تلویزیون روشن می کنیم اگر ایرادی داشته باشد مجددا خاموش می شود و چراغ جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن می کند. تعداد چشمک‌ها قطعه معیوب تلویزیون را مشخص می‌کند.

علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

رایج ترین مشکلی که بین تمام تلویزیون های پاناسونیک مشترک هست؛ روشن نشدن تلویزیون با توجه به اینکه پریز برق متصل می باشد. قبل از هرکاری بررسی کنید که محافظ برق سالم هست یا نه. اگر نتایج بررسی سالم بود به این معنی است که یکی از قطعات تلویزیون سوخته یا خراب است. برد پاور یکی از همان قطعات هست که بیشترین علت روشن نشدن تلویزیون را شامل می شود.
حال در صورتی که تلویزیون شما دچار نقص فنی شد و قادر به تعمیر آن نبودید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات تلویزیون خود را از طریق سایت ثبت کنید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت برای تعمیر تلویزیون کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.




:: برچسب‌ها: تعمیر درمحل,نمایندگی تعمیرات پاناسونیک,تعمیر صفحه نمایش,تعمیر صفحه برد ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: